GRUDZIEŃ

  • Ostatni miesiąc roku kalendarzowego upłynął nam na oczekiwaniu i przygotowaniach do świąt Bożego Narodzenia. Po odwiedzinach Dobrego Świętego Mikołaja przygotowywaliśmy się do jasełek, a tym samym do tego aby jak najlepiej powitać Nowonarodzonego Jezusa. Ostatnim przedświątecznym akcentem było przygotowanie choinki – chętnie współpracujemy ze sobą i coraz lepiej sobie z tym radzimy 🙂
  • Po Intensywnych przygotowaniach przyszedł czas na wspólne świętowanie. Dla nas tegoroczne Boże Narodzenie zaczęło się od I PRZEDSZKOLENGO PRZEGLĄDU JASEŁEK. Oglądaliśmy starszych i młodszych kolegów i koleżanki, a także sami wystąpiliśmy przed całą społecznością przedszkolną. Te jasełka były wyjątkowe i wraz z pastorałkami na długo zapadną w naszej pamięci. Drugim świątecznym akcentem w przedszkolu był uroczysty wigilijny obiad. Po tym wszystkim świętowaliśmy Boże Narodzenie 2020 w gronie najbliższych w domu.

LISTOPAD

  • W listopadzie przyglądaliśmy się naszej Ojczyźnie – dzieci poznały początki państwa Polskiego, pierwszych władców, a także próbowały zrozumieć, co to były rozbiory Polski i czy było odzyskanie niepodległości w 1918 roku. Na podstawie tych doświadczeń przygotowaliśmy AKADEMIĘ PATROTYCZNĄ z okazji Święta Niepodległości 11 listopada. Śpiewając piosenkę ZOZI „Co to jest niepodległość” dzieci zapamiętały tę ważną dla naszego kraju datę.
  • Przyglądaliśmy się również małej ojczyźnie jaką jest nasz piękny region PODHALE: krajobraz, muzykę i stroje i charakterystyczne budownictwo. Na koniec dzieci wykonały domki drewniane komponując je z patyczków lekarskich 😉
  • nie zabrakło również zabaw muzycznych i przyglądania się listopadowej aurze Wiele radości sprawiła dzieciom zabawa w przedszkolną orkiestrę 🙂

PAŹDZIERNIK

  • W pierwszym tygodniu podziwialiśmy piękno przyrody. Ustaliliśmy, że każdy z nas może inaczej odbierać piękno, a to, co podoba się jednej sobie, niekoniecznie musi podobać się innej. Poznawaliśmy elementy ekosystemów lasu i parku. Uwagę skierowaliśmy na gatunki drzew – rozpoznawaliśmy ich liście i owoce, podziwialiśmy jesienne barwy. Dzieci dowiedziały się, dlaczego liście zmieniają kolor i co to jest chlorofil. Przedszkolaki poznały literę L oraz T. Podczas zabaw wyszukiwały litery w podanych słowach. Dzieci poznały także cyfrę 1. Przeliczały elementy w zbiorach i odnajdywały zbiory 1-elementowe, tworzyły zbiory o 1 większe oraz o 1 mniejsze, porównywały liczebność zbiorów. Śpiewały piosenkę „Malowała jesień” i bawiły się na różne sposoby przy tej piosence, ćwicząc sprawność swojego ciała.
  • W drugim tygodniu kontynuowaliśmy rozmowy o pięknie przyrody. Dzieci poznawały kolejne elementy elementów lasu i parku – tym razem uwagę skierowaliśmy na zwierzęta. Poznawaliśmy ich gatunki, cechy charakterystyczne, warunki życia, rodzaje pokarmu oraz sposoby, w jakie zwierzęta przygotowują się do zimy i dlaczego niektórym zwierzętom zimą zmienia się kolor i gęstość sierści. Rozmawialiśmy o gatunkach ptaków, które odlatują z Polski na zimę. 

BARWY JESIENI, SPACER I ZABAWA „RAZ – DWA – TRZY – BABA JAGA PATRZY!!!” i PLAC ZABAW

JESIENNA MATEMATYKA 

PRZYGOTOWANIE DO CZYTANIA I PISANIA METODĄ DOBREGO STARTU PROF. MARTY BOGDANOWICZ.

Przy wesołych piosenkach dzieci poznają różne wzory i szlaczki i odtwarzają je na wiele różnych sposobów: kreśląc paluszkiem w tunelu, po wyklejonym wzorze, w powietrzu z wykorzystaniem wstążek,  na tacce z piaskiem, itd. a na końcu ozdabiają obrazek wykorzystując ten wzór. 

SPACER DO DOLINY ZA BRAMKĄ i o tym, JAK ZWIERZĘTA PRZGOTOWUJĄ SIĘ DO ZIMY

KODOWANIE

ZABAWY WYKORZYSTUJĄCE UMIEJĘTNOŚĆ KODOWANIA NA DYWANIE, NA MAŁEJ PLANSZY. NA POCZĄTKOWYM ETAPIE UCZYMY SIĘ, NA CZYM POLEGAJĄ ZABAWY I O CO W TYM WSZYSTKIM CHODZI. CZASAMI DZIECI PRACUJĄ W ZESPOŁACH LUB MAŁYCH GRUPACH. DO ZABAW WYKORZYSTUJEMY DYWAN, PLANSZE DO KODOWANIA, A TAKŻE SPRZĘT MULTIMEDIALNY 🙂

ZAPASY NA ZIMĘ

Nie zabrakło w tym miesiącu jesiennym rozmów o zapasach na zimę i smakołykach zamkniętych w słoikach. Zaglądanie do spiżarni było dla dzieci okazją do doskonalenia umiejętności językowych i matematycznych.  Było więc dużo liczenia, porównywania, tworzenia zbiorów, dodawania i odejmowania, a także „KIESZENIE LITERKOWYCH OGÓRKÓW” – wybrać należało odpowiednią ilość literkowych ogórków (tylko tych z literką i). A na koniec oczywiście próbowaliśmy zapasów zgromadzonych w naszej przedszkolnej spiżarni 🙂

JESIENNE KOMPOZYCJE

Zwieńczeniem październikowych spotkań z jesienią byłą kompozycja, którą dzieci tworzyły techniką mieszaną. Dobór różnorodnych materiałów, a także skręcanie wałeczków z plasteliny okazały się nie lada wyzwaniem, ale pracowite Motylki okazały się PRACOWITYMI MRÓWECZKAMI i dzieła powstały naprawdę wyjątkowe. 

 MILION DZIECI MODLI SIE NA RÓŻAŃCU O POKÓJ NA ŚWIECIE

Nasze dzieci w łączności z innymi dziećmi na świecie modliło się w Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej na Krzeptówkach o pokój. Piękna inicjatywa – wielkie nasze szczęście, że możemy być jej częścią.

TYDZIEŃ MISYJNY

Nie jest łatwo rozmawiać o misjach i dalekich krajach. Ale niestrudzenie każdego roku podejmujemy ten wysiłek, zaszczepiając w młodych sercach ciekawość świata i wrażliwość na potrzeby innych ludzi, a zwłaszcza dzieci. Nasze misyjne zamyślenia skupiały się w tym roku na Azji. Dzieci oglądały mapę świata, filmy, dzięki którym dowiedziały się skąd się bierze ryż i herbata, rozpoznawały je dotykiem, smakowały ryżu białego i brązowego, próbowały posługiwać się pałeczkami i wiele innych. Najważniejsza jednak była codzienna modlitwa za misje, misjonarzy i potrzebujących w krajach misyjnych. Nie zabrakło również spotkań z wielkimi misjonarzami związanymi z odległą Azją. Wszystkim tym dzieliliśmy się z całą przedszkolną społecznością podróżując przez wszystkie kontynenty świata.

WRZESIEŃ

  • Pełni wakacyjnych wrażeń, z olbrzymim bagażem pamiątek i emocji, witamy w nowym roku szkolnym. Dla niektórych z nas, będzie to już trzeci rok wspólnych zabaw i czasu spędzonego razem. W naszej grupie pojawił się też nowe dzieci, dlatego na początku przypominaliśmy sobie, na co oznacza koleżeńskość i na czym polega, jak pomóc nowej koleżance lub koledze w nowej sytuacji. Wspólnie przypominaliśmy sobie na czym polegają przedszkolne zasady i stworzyliśmy kodeks dobrego zachowania. A przy okazji bawiliśmy się pianką do golenia i kolorowymi farbami. 

Podczas zabaw różnych zabaw dzieci określały położenie przedmiotów w przestrzeni, stosowały określenia: na, pod, obok, pod, z prawej, z lewej, za itp. Dzieliły słowa i wyrazy na sylaby za pomocą klaskania, tupania, uderzania o przedmioty.

ZABAWA SENSORYCZNA I KONTRAKT

POZNAJEMY PRACĘ ARCHITEKTA, ETAPY POWSTAWANIA DOMU I TWORZYMY PLAN NASZEGO PRZEDSZKOLA

SWOBODNE ZABAWY KONSTRUKCYJNE 🙂

  • W kolejnych dniach września rozmawialiśmy o bezpieczeństwie, w tym przede wszystkim bezpieczeństwie pieszych i innych użytkowników ruchu drogowego. Dzieci poznawały i przypominały sobie podstawowe zasady ruchu drogowego, zachowania się podczas przechodzenia na drugą stronę ulicy, zachowania się podczas jazdy rowerem, samochodem itp. Przedszkolaki poznawały znaki drogowe, określały ich znaczenie, podawały kolory i kształty znaków drogowych, wykonywały dużo ćwiczeń z użyciem kolorowych figur geometrycznych. Dzieci już wiedzą, że nie wolno rozmawiać z nieznajomymi ani przyjmować od obcych żadnych prezentów i słodyczy, znają również numery alarmowe i wiedzą, kogo należy prosić o pomoc w sytuacji zagrożenia.

Podczas zabaw językowych dzieci podawały wyrazy rozpoczynające się głoską O oraz M dzieliły słowa na sylaby, składały sylaby w wyrazy (analiza i synteza), wykonywały ćwiczenia usprawniające aparat mowy, słuchały wierszy i opowiadań. 

Nauczyły się piosenki „Bezpieczeństwo to jest przecież ważna sprawa”, uczestniczyły w  zabawach muzycznych i ruchowych, grały na wybranych instrumentach.

ZASADY BEZPIECZEŃSTWA – PRACA ZESPOŁOWA

BEZPIECZNI NA DRODZE – PRACA PLASTYCZNA

POZNAJEMY LITERY „O” oraz „M”

POZNAWANIE LITER TO ŚWIETNA OKAZJA DO RÓŻNORODNYCH ZABAW – PRZY OKAZJI LITERKI „M” GRA PLANSZOWO-PODŁOGOWA PEŁNA ZADAŃ DO WYKONANIA, A TAKŻE MOŻLIWOŚĆ PRZEŻYWANIA WYGRANEJ LUB PORAŻKI I RADZENIE SOBIE ZE SWOIMI EMOCJAMI 🙂

WITAMY W NOWYM ROKU PRZEDSZKOLNYM 2020/2021

W tym roku w codziennych zabawach i zajęciach edukacyjnych na poważnie i na wesoło przygotowujemy się do nauki w szkole. Planujemy poznawać literki, cyferki, rozruszać dziecięce rączki i paluszki, aby pismo w szkolnych zeszytach było piękne. Będziemy czytać, liczyć, kreślić szlaczki i wzorki, gimnastykować się, śpiewać i tańczyć, malować, rysować, konstruować, tworzyć, śmiać się i żartować, bawić i występować na scenie i wiele, wiele innych…